Aangifte van een verhuis naar het buitenland
Als u naar het buitenland verhuist, moet u dit melden aan uw gemeente.
Voorwaarden
U verhuist effectief naar het buitenland.
Procedure
Als u naar het buitenland verhuist, moet u dit melden bij de dienst Burgerzaken van uw gemeente. U doet dit ten laatste de dag voor uw vertrek naar het buitenland.
- De aangifte kan gebeuren door een meerderjarige of door de referentiepersoon (gezinshoofd) van het gezin.
- Als de adreswijziging voor het hele gezin geldt, volstaat het dat één van de meerderjarige leden van het gezin de aangifte doet.
- Als een minderjarige naar het buitenland verhuist, moet iemand die het ouderlijke gezag uitoefent hem bij de aangifte bijstaan.
Na de aangifte ontvangt u een document waarmee u zich op het gemeentehuis, de ambassade of het consulaat van de nieuwe woonplaats moet aanbieden.
Als u nog documenten of identiteitsbewijzen nodig hebt die moeten afgedrukt of aangemaakt worden, moet u deze eerst aanvragen, vóór u zich uitschrijft.
Klik boven- of onderaan op de knop "online aanvragen" om via het E-loket uw aangifte in orde te brengen.
Indien u wenst uw aangifte in orde te brengen in het gemeentehuis klik dan hier om een afspraak te maken aan een themabalie Burgerzaken.
Meebrengen
- adres in het buitenland
- identiteitskaart van elk lid van het gezin boven de 12 jaar
- bijbehorende puk- en pincode.
Contactinformatie
-
Dienst Burgerzaken - uitsluitend op afspraak
Administratief Centrum
Dr. V. De Walsplein 30
3070 Kortenberg