Online aanvragen van vastgoedinformatie
Bij de verkoop of langdurige verhuur van een woning moet je allerhande informatie (overheidsplannen, vergunningen, milieu, natuur, erfgoed, grond- en pandenbeleid, erfdienstbaarheden, heffingen) ter beschikking stellen aan de koper.
Een aanvraag voor een dossier vastgoedinformatie in onze gemeente bedraagt 100 euro per kadastraal perceel.
Hoe kan je je aanvraag doen? Je bent:
- Notaris: je kunt enkel een aanvraag doen via de IBOT-applicatie in uw eNotariaat.
- Vastgoedmakelaar: je kunt een aanvraag doen via de toepassing RealSmart of via het Vlaamse webportaal.
- Burger, andere professionele aanvrager of overheidsinstantie: via de pagina over vastgoedinformatie. Om deze vastgoedinformatie online aan te vragen, moet de aanvrager zich eerst online registreren. Deze registratie gebeurt eenmalig. De medewerkers van de dienst Omgeving trachten zo snel mogelijk de registratie in orde te brengen. Eens de registratie bevestigd is, kan men online vastgoedinformatie aanvragen via www.kortenberg.be/vastgoedinformatie. De gevraagde documenten worden daarna digitaal afgeleverd via het e-mailadres dat bij de aanvraag opgegeven werd.
Meer info via de dienst Omgeving.