Wat is het e-loket

Wat is het e-loket?

Via het e-loket kan u online attesten aanvragen. U ontvangt binnen de 48 uur een bericht dat wij uw aanvraag goed ontvangen hebben en dat ze in behandeling is.

Als u het e-loket voor de eerste keer gebruikt, raden we u aan om onderstaande uitleg te lezen.

Wat heb ik nodig?

Om gebruik te maken van het e-loket hebt u volgende zaken nodig:
- een elektronische identiteitskaart (eID) of elektronische vreemdelingenkaart (eVK).
- een eID-kaartlezer (te verkrijgen in computerwinkel of supermarkt)

Windows en Office
Voor u een kaartlezer installeert is het belangrijk eerst Windows te actualiseren.

Nuttige informatie vindt u terug op de site http://www.eid.belgium.be

Stap voor stap

Nadat u een kaartlezer hebt geïnstalleerd, zijn dit de te volgen stappen: 
 
Stap 1: steek uw kaart in de kaartlezer 
 
Stap 2: kies een formulier
In het e-loket Burgerzaken vindt u de lijst van formulieren die u online kan invullen. Klik op het formulier dat u wilt invullen.

Stap 3: klik op 'Aanmelden met eID (CSAM)' 

Stap 4: Voer de pincode van uw elektronische identiteitskaart in.
Als u deze niet meer kent, moet u met uw PUK-code naar de dienst Burgerzaken komen.
Als u uw PUK-code niet meer heeft (deze staat op het document dat u kreeg bij uw eID), kunt u een nieuwe PUK-code aanvragen bij de dienst Burgerzaken.

Stap 5: Uw gegevens verschijnen, waarna u door middel van het formulier het nodige attest kunt aanvragen.

Problemen?

Bij problemen, kunt u ons hier contacteren.

U zal begrijpen dat we natuurlijk niet alle problemen kunnen oplossen als ze te maken hebben met virussen of de configuratie van uw pc.

Contactinformatie