Wat is het e-loket
Wat is het e-loket?
Via het e-loket kan u online attesten aanvragen. U ontvangt binnen de 48 uur een bericht dat wij uw aanvraag goed ontvangen hebben en dat ze in behandeling is.
Als u het e-loket voor de eerste keer gebruikt, raden we u aan om onderstaande uitleg te lezen.
Wat heb ik nodig?
Om gebruik te maken van het e-loket hebt u volgende zaken nodig:
- een elektronische identiteitskaart (eID) of elektronische vreemdelingenkaart (eVK).
- een eID-kaartlezer (te verkrijgen in computerwinkel of supermarkt)
Windows en Office
Voor u een kaartlezer installeert is het belangrijk eerst Windows te actualiseren.
Nuttige informatie vindt u terug op de site http://www.eid.belgium.be
Stap voor stap
Nadat u een kaartlezer hebt geïnstalleerd, zijn dit de te volgen stappen:
Stap 1: steek uw kaart in de kaartlezer
Stap 2: kies een formulier
In het e-loket Burgerzaken vindt u de lijst van formulieren die u online kan invullen. Klik op het formulier dat u wilt invullen.
Stap 3: klik op 'Aanmelden met eID (CSAM)'
Stap 4: Voer de pincode van uw elektronische identiteitskaart in.
Als u deze niet meer kent, moet u met uw PUK-code naar de dienst Burgerzaken komen.
Als u uw PUK-code niet meer heeft (deze staat op het document dat u kreeg bij uw eID), kunt u een nieuwe PUK-code aanvragen bij de dienst Burgerzaken.
Stap 5: Uw gegevens verschijnen, waarna u door middel van het formulier het nodige attest kunt aanvragen.
Problemen?
Bij problemen, kunt u ons hier contacteren.
U zal begrijpen dat we natuurlijk niet alle problemen kunnen oplossen als ze te maken hebben met virussen of de configuratie van uw pc.
Contactinformatie
-
Dienst Burgerzaken - uitsluitend op afspraak
Administratief Centrum
Dr. V. De Walsplein 30
3070 KortenbergOpeningsuren
- Vandaag open van 09 u. tot 12 u.
- Morgen open van 09 u. tot 12 u., van 13 u. tot 16 u.